Tribotechnický přípravek “Active Plus”(diesel)
Katalogové číslo 121168
Určení
Přípravek je určen pro obnovení pracovních charakteristik a ochrany před opotřebením dieselových motorů osobních automobilů, které ujely více
jak 50 000 kilometrů. Může se používat pro motory
se zvýšeným výkonem a turbo motory.
Úplné ošetření motoru se provádí podle následujícího schématu:
*
Jestliže ujeté km do běžné výměny oleje činí více jak 1000 km, je třeba provést kontrolu oleje každých 500-1000 km. Jestliže olej bude skoro černý, je třeba provést jeho předčasnou výměnu a přejít ke druhé etapě.
Instrukce
Ošetření motoru tribotechnickým přípravkem “Active Plus” se provádí ve třech etapách. V každé etapě je třeba doplnit přípravek do motorového oleje v souladu s následujícím postupem.
1.
Zahřejte motor na pracovní teplotu (standardní provoz) a vypněte ho.
2.
Pečlivě promíchejte obsah lahvičky tak, aby se usazenina na dně rozptýlila do celého obsahu kapaliny.
3.
Vlijte 1 lahvičku přípravku do otvoru motoru pro nalévání oleje. (V případě, že objem olejového systému je větší jak 7 litrů, je třeba nalít dvě lahvičky přípravku).
4.
Ihned po přidání přípravku jezděte s automobilem po dobu 20-25 minut v režimu standardního provozu.
Po ukončení procedury je možné s automobilem jezdit v běžném režimu.
Účinky

Zvýšení výkonu
a úspora paliva

Snížení propalu oleje

Snížení vibrací a hluku

Snížení toxicity a kouření

Prodloužení životnosti

Ochrana při aktivní jízdě

Obnovení funkčních vlastností
hydrokompenzátorů

Ochrana při zvýšeném zatížení

Ulehčení startu a ochrana
při “studeném startu”

Katalogové číslo 121168
Výrobce Atomium
Záruka 24 měsíců
811 Kčs DPH
670,25 Kčbez DPH
Obsah 90 ml

Tribotechnické přípravky řady “Active”

Tribotechnické přípravky řady “Active” představují směs jemných částeček aktivního přírodního minerálu v základním motorovém oleji.
Přípravek je určen jako doplněk do olejového systému motoru a má vliv na třecí plochy:

ve skupině válců s písty,

v rozváděcím mechanizmu,

v klikovém mechanizmu.
Minerál vytváří podmínky, za kterých se na třecích plochách vytváří ochranná vrstva z kovu, který je obsažen v pracovním oleji s tloušťkou do 10 mikrometrů.
Samotný minerál se nespotřebovává, zůstává v olejovém systému, obnovuje proces vytváření vrstvy v případě jejího opotřebení.
Ochranná vrstva se díky speciální struktuře vyznačuje zvýšenou odolností vůči opotřebovávání a schopností lépe udržovat motorový olej. Částečně obnovuje výchozí geometrii třecích dílů, zvyšuje mikropevnost třecích ploch, optimalizuje a zlepšuje kvalitu mazání. V různých částech motoru provádí následující vylepšení činnosti.

Zvýšení výkonu a úspora paliva — částečná obnova opotřebení ve skupině válců
s písty a pevná vrstva utěsňují vůle ve skupině válců s písty, zajišťují potřebnou plynotěsnost. To obnovuje kompresi a vyrovnává ji ve válcích, zvyšuje kvalitu spalování paliva. Kromě toho pevná olejová vrstva přenáší režim tření do hydrodynamiky, což snižuje ztráty, které jsou vyvolány třením. To všechno napomáhá zvýšit výkon motoru při současné úspoře paliva o 6-8%.

Snížení propalu oleje — ochranná vrstva obnovuje těsnost uzlu vložka – kroužek – drážka pístu. To zlepšuje ubírání oleje ze stěn válce a snižuje jeho propal ve spalovací komoře, zvláště při zvýšených otáčkách motoru.

Snížení vibrací a hluku — obnovení a vyrovnání komprese válců napomáhá rovnoměrné činnosti motoru. Kromě toho pevná vrstva oleje tlumí přestavování pístů. To všechno snižuje vibrace a hluk v motoru.

Snížení toxicity a kouřivosti — obnovení komprese a optimalizace vůlí ve skupině válců s písty zajišťuje kvalitní spalování paliva a snižuje propal oleje, což vede ke snížení toxicity a kouřivosti motoru.

Obnovení funkčních vlastností hydrokompenzátorů — ochranná vrstva obnovuje optimální vůle v hydrokompenzátorech, což normalizuje tlak oleje a zajišťuje kvalitní činnost mechanizmu.

Zvýšení životnosti — ochranná vrstva značně snižuje intenzitu opotřebení nejnamáhanějších třecích dílů, které určují životnost motoru.

Ochrana při zvýšených zatíženích — ochranná vrstva díky zvýšené mikropevnosti zamezuje opotřebení třecích dílů při zvýšeném zatížení díky strukturálním zvláštnostem (mikrotvrdost a mikroelasticita) a udržení vyššího množství oleje.
5

Ulehčení spouštění a ochrana při “studeném startu” — ošetřené povrchy jsou schopné udržet olejovou vrstvu při dlouhodobých prostojích. To ulehčuje vykonání prvních otáček a zamezuje zvýšené opotřebení motoru při nedostatečnosti oleje v okamžiku spuštění, což je zvláště aktuální při mínusových teplotách okolního prostředí.

Ochrana při aktivní jízdě — ošetřené povrchy udržují pevnější olejovou vrstvu, která snižuje opotřebení a kompenzuje nedostatečnost oleje v okamžiku rychlého nabrání otáček motoru.
Poznámky

Nedoporučuje se používat při mechanických poškozeních dílů a uzlů. Přípravky jsou schopny regenerovat opotřebení třecích ploch, ale nejsou schopny opravit trhliny, velké odlomeniny, deformaci dílů nebo velmi silné opotřebení.

Přípravky řady “Active” jsou kompatibilní s libovolnými motorovými oleji. Přípravky prošly velmi dlouhými zkouškami na kompatibilitu se všemi typy motorových olejů předních světových výrobců.

Usazeniny na dně nádoby jsou základním pracovním prvkem přípravku řady
“Active” – jsou to mikročástice minerálů. Je velmi důležité pečlivě protřepat obsah nádoby před jeho vlitím do olejového systému motoru. (Barva usazeniny v závislosti na partii výrobku se může měnit od světle zelené po tmavě šedou až černou).

Předávkování při podání přípravku1,5-2 krát není pro motor nebezpečné a nenarušuje jeho činnost.

Tribopřípravek řady “Active” nemá vliv na charakteristiky a stav dílů z kompozitních materiálů, keramiky a technické pryžové výrobky.