Tribotechnický přípravek “MOTOTEC 2”
Katalogové číslo 121014
Určení
Tribotechnický přípravek “MOTOTEC 2”
od společnosti ATOMIUM je určen pro obnovu a ochranu před opotřebením dvoutaktních
motorů mopedů, kvadrocyklů a ostatní
mototechniky, v to počítaje motory
se samostatným mazacím systémem.
Úplné ošetření motoru se provádí podle následujícího schématu:
Pro udržení pracovních charakteristik motoru se doporučuje provést následující ošetření po 30-40 hodinách činnosti motoru.
Instrukce
Přípravek “MOTOTEC 2” se přidává do pracovního oleje motoru podle následujícího postupu:
1.
Zahřejte motor na pracovní teplotu.
2.
Vypněte motor.
3.
Pečlivě promíchejte lahvičku s přípravkem tak, aby se usazenina na dně rozptýlila do celého objemu kapaliny.
4.
Přilejte přípravek.
Jestliže je mazací systém oddělený – vlijte polovinu lahvičky do olejové nádrže.
Jestli je mazací systém společný – vlijte přípravek do palivové nádrže podle výpočtu
5 ml přípravku na 1 litr paliva.
5.
Ihned po nalití přípravku spusťte motor a nechte ho v činnosti po dobu 10-15 min.
Po ukončení postupu je možné techniku používat v obvyklém režimu.
Účinky

Zvýšení výkonu

Úspora paliva

Úspora oleje

Snížení kouřivosti

Snížení hučení v převodovce
a zlepšení “nájezdu”

Snížení vibrací a hluku

Prodloužení životnosti

Katalogové číslo 121014
Výrobce Atomium
Záruka 24 měsíců
429 Kčs DPH
354,55 Kčbez DPH

Řada “Mototec”

Tribotechnické přípravky řady “Mototec” jsou nástrojem technologie bez demontáže pro obnovu a ochranu před opotřebením čtyřtaktních a dvoutaktních motorů motocyklů, sněžných skútrů, kvadrocyklů a ostatní mototechniky.
Využitím specifických vlastností přírodního minerálu, přípravky řady “Mototec” měkce čistí třecí plochy od spáleného oleje, opálení a zoxidování a poté vytváří ochrannou vrstvu. Materiálem pro stavbu vrstvy jsou mikročástice kovu, které jsou obsaženy v motorovém oleji. Vytvoření povrchové struktury se provádí tak dlouho, až se teplota, tlak, vibrace a ostatní parametry nedostanou do optimálního stavu. Nová vrstva nepřevyšuje 10 mikrometrů tloušťky a vzhledem ke svým charakteristikám:

je pevnější ve srovnání s kovovým povrchem samotného dílu;

udržuje hustší vrstvu oleje;
Je důležité poznamenat, že “Mototec” nevstupuje do reakce s motorovým olejem, protože neobsahuje chemicky aktivní látky. Komponenty přípravku spolupůsobí pouze s ocelovým povrchem dílů, nepůsobí na kompozitní materiál. Proto jsou přípravky absolutně bezpečné pro záběry zubů ozubených kol, které se nachází v jedné olejové vaně s motorem. V různých odděleních motoru použití přípravků řady “Mototec” přispívá k následujícím vylepšením při jejich činnosti.
Ochranná vrstva se díky speciální struktuře vyznačuje zvýšenou odolností vůči opotřebení a schopností lépe udržovat motorový olej. Částečně obnovuje výchozí geometrii třecích dílů, zvyšuje mikropevnost třecích povrchů, optimalizuje vůle a zlepšuje kvalitu mazání. V různých odděleních motoru to napomáhá k následujícím zlepšením funkčnosti:

Zvýšení výkonu — u dvoutaktních motorů optimalizace vůlí ve skupině válců s písty zvyšuje kompresi, zlepšuje hoření směsi paliva se vzduchem, výsledkem je růst výkonu. U čtyřtaktních motorů se zpevnění vůlí uskutečňuje nejen ve skupině válců s písty, ale i mechanizmu rozvádění plynu. Ošetřený motor s vnitřním spalováním je daleko výkonnější díky zvýšené kompresi, zlepšení hoření paliva a zabránění tomu, aby se palivo a spaliny dostaly do oleje.

Ochrana před opotřebením — vrstva, která se vytvoří na třecích plochách, chrání
před zvýšeným opotřebením v podmínkách olejové nedostatečnosti, která se může objevit při prudkém zvýšení otáček, nestandardní poloze motoru v prostoru, havarijní ztrátě oleje.

Snížení vibrací a hluku — normalizace váhy dílů díky očištění, optimalizaci vůlí
a hutnější vrstvě oleje snižují nežádoucí vibrace a hluk v motoru.

Snížení kouřivosti — optimalizace vůlí ve skupině válců a pístů čtyřtaktních motorů snižuje vnikání oleje do spalovací komory, zlepšuje kvalitu hoření paliva.