Tribotechnický přípravek “HPFP“
Katalogové číslo 121113
Určení
Přípravek je určen pro obnovu pracovních charakteristik
a prodloužení životnosti vysokotlakých palivových čerpadel dieselových motorů libovolné konstrukce:
řadových palivových čerpadel
rozváděcích palivových čerpadel
hlavních palivových čerpadel

(v systémech Common rail)
Instrukce
Ošetření vysokotlakého čerpadla se provádí následovně:
1. Pečlivě promíchejte lahvičku s přípravkem “HPFP” tak, aby se usazenina na dně rozptýlila do celého obsahu tekutiny.
2. Před natankováním paliva přidejte do palivové nádrže polovinu obsahu lahvičky (viz značka na etiketě).
3. Do celé nádrže natankujte dieselové palivo.
Ihned po přidání přípravku je automobil možné používat v režimu standardního provozu. Po ujetí 2000-2500 kilometrů je třeba postup opakovat:
4. Promíchejte zbytek přípravku “HPFP” v lahvičce, aby se usazenina rozptýlila do celého obsahu tekutiny.
5. Před natankováním paliva přidejte druhou polovinu lahvičky přípravku do palivové nádrže.
6. Natankujte plnou nádrž dieselovým palivem.
Poznámka
Přesné dávkování přípravku: 1 ml přípravku na 1 l paliva.

Účinky:
Obnovení tlaku
Snížení hluku a vibrací řadových
a rozváděcích palivových čerpadel
Zvýšení výkonu motoru
Snížení emisí škodlivých výfuků
u CO a CH až do 50%

Katalogové číslo 121113
Výrobce Atomium
Záruka 24 měsíců
611 Kčs DPH
504,96 Kčbez DPH
Obsah 100 ml

 Tribopřípravky pro uzly a agregáty 

Řada produktů pro osobní automobily byla vyrobena společností “Atomium” pro obnovení, spolehlivou ochranu a prodloužení životnosti funkčnosti: 

                automatických a mechanických převodových skříní, 

                převodovek, 

                systémů hydraulických posilovačů řízení, 

                vysokotlakých palivových čerpadel. 

 

Tribotechnický přípravek spolupůsobí přímo s kovovými povrchy kontaktních zón dílů uzlů a mechanizmů. Účinek přípravku zahrnuje dvě etapy: očištění třecích povrchů od spáleného oleje, karbonu a oxidů a vytvoření nové ochranné struktury – pevnější a elastičtější. Nová vrstva částečně obnovuje rozměry a geometrii opotřebených dílů, optimalizuje vůle v třecích dvojicích a udržuje větší množství oleje. Vytváření vrstvy probíhá do té doby, než se teplota, tlak, vibrace a ostatní parametry dostanou do optimálního stavu. 

Použití přípravků má řadu kladných účinků: 

V automatických a mechanických převodových skříních, v převodovkách 

                Ulehčení řazení rychlostí — díky optimalizaci vůlí a snížení ztrát při tření značně zvyšuje plynulost při řazení rychlostí MGSB a AGSB. Kromě toho, zpevnění vůlí v olejovém čerpadle AGSB zajišťuje nominální tlak oleje, což také snižuje pravděpodobnost, že se objeví rázy a trhání při řazení rychlostí. 

                Snížení hluku a vibrací — zpevnění vůlí a regenerace ložisek značně snižuje hluk a vibrace při činnosti převodovky. 

                Zvýšení doběhu — díky ochranné struktuře, která udržuje hutnější olejovou vrstvu na povrchu dílů, automobil v neutrálním zařazení ztrácí daleko méně kinetickou energii na překonání třecího odporu. 

                Prodloužení životnosti — vrstva vytvořená na třecím povrchu a udržení hutného olejového filmu zásadně snižuje opotřebení a prodlužuje životnost agregátů. 

 

U hydraulických posilovačů řízení 

Ulehčení otáčení volantu – díky činnosti tribotechnického přípravku se regeneruje povrch (udržují se optimální vůle) třecích dílů rotorového nebo axiálního pístového čerpadla. To dovoluje zvýšit pracovní tlak v systému do nominálních ukazatelů a odstranit zatížení z řízení. 

U vysokotlakých palivových čerpadel 

Zvýšení výkonu motoru – tribotechnický přípravek regeneruje pracovní charakteristiky a prodlužuje životnost řadových palivových čerpadel, rozváděcích palivových čerpadel, hlavních palivových čerpadel v systémech Common Rail, systémů “Čerpadlo – tryska”. Odstranění opotřebení a optimalizace vůlí v plunžrových dvojicích a ve sdružených dílech dočerpávacích čerpadel dovoluje zajistit potřebný výstupní tlak a výsledkem je kvalitní rozstřik paliva. 

To zajišťuje zvýšení výkonu při současném snížení spotřeby paliva o 3-5%.13 

Snížení emisí škodlivých exhalací - díky zvýšení kvality spalování paliva se snižuje kouřivost a emise škodlivých exhalací opotřebených plynů spalovacích motorů u CO a CH až o 50%. 

Poznámky 

                Nedoporučuje se používat při mechanických poškozeních dílů a uzlů, konkrétně při prokluzování třecích spojek. 

                Usazeniny na dně nádoby jsou základním pracovním prvkem přípravků – jsou to mikročástice minerálů. Je velmi důležité pečlivě promíchat obsah lahviček před jejich použitím. (Barva usazeniny v závislosti na partii výrobku se může měnit od světle zelené po černou). 

                Předávkování při podání přípravku 1,5-2 krát není pro uzly a agregáty automobilů nebezpečné a neporušuje jejich činnost. 

                Přípravky nemají vliv na charakteristiky a stav dílů z kompozitních materiálů a technických pryžových výrobků. 

                Přípravky jsou kompatibilní s libovolnými typy kapalin pro transmise. 

                Přípravek “HPS” je určen pro obnovení pracovních charakteristik a prodloužení životnosti hydraulických posilovačů řízení automobilů, které byly vyrobeny do roku 2000 a pro ošetření při vzniku příznaků poruchy hydraulických posilovačů řízení automobilů, které byly vyrobeny po roce 2000 s výjimkou značek Mercedes-Benz a Range Rover. 

                Přípravek “AGSB” nespolupracuje s třecími spojkami převodovky, nemá vliv na jejich opotřebení a práceschopnost.