Tribotechnický přípravek “HPS”
Katalogové číslo 121120
Určení
Přípravek je určen pro regeneraci pracovních charakteristik a prodloužení životnosti
hydraulického posilovače řízení automobilů,
které byly vyrobeny do roku 2000.
Instrukce
Ošetření hydraulického posilovače řízení se provádí následovně:
1.
Pečlivě promíchejte lahvičku s přípravkem tak, aby se usazeniny na dně rozptýlily po celém obsahu tekutiny.
2.
Do nádržky hydraulického posilovače přidejte přípravek „HPS“ podle výpočtu 30 ml přípravku na 1 l kapaliny posilovače řízení (viz značky na etiketě).
3.
Nejpozději do 10 minut po přidání přípravku je možné uskutečnit jízdu s automobilem po dobu 20-30 minut v režimu standardního provozu.
Pozor! Po ujetí 200 km je třeba provést výměnu kapaliny hydraulického posilovače řízení.
V případě, že se účinek neobjeví, připouští se opakované použití přípravku “HPS”.
1.
Promíchejte zbytek přípravku v lahvičce, aby se usazeniny rozptýlily do celého objemu kapaliny.
2.
Přidejte přípravek „HPS“ do nádržky hydraulického posilovače podle výpočtu 30 ml přípravku na 1 l kapaliny v hydraulickém posilovači řízení.
Účinky

Ulehčení otáčení volantu

Snížení hluku a vibrací

Prodloužení doby činnosti hydraulického posilovače

Katalogové číslo 121120
Výrobce Atomium
Záruka 24 měsíců
578 Kčs DPH
477,69 Kčbez DPH
Obsah 60 ml

Tribopřípravky pro uzly a agregáty 

Řada produktů pro osobní automobily byla vyrobena společností “Atomium” pro obnovení, spolehlivou ochranu a prodloužení životnosti funkčnosti: 

                automatických a mechanických převodových skříní, 

                převodovek, 

                systémů hydraulických posilovačů řízení, 

                vysokotlakých palivových čerpadel. 

 

Tribotechnický přípravek spolupůsobí přímo s kovovými povrchy kontaktních zón dílů uzlů a mechanizmů. Účinek přípravku zahrnuje dvě etapy: očištění třecích povrchů od spáleného oleje, karbonu a oxidů a vytvoření nové ochranné struktury – pevnější a elastičtější. Nová vrstva částečně obnovuje rozměry a geometrii opotřebených dílů, optimalizuje vůle v třecích dvojicích a udržuje větší množství oleje. Vytváření vrstvy probíhá do té doby, než se teplota, tlak, vibrace a ostatní parametry dostanou do optimálního stavu. 

Použití přípravků má řadu kladných účinků: 

V automatických a mechanických převodových skříních, v převodovkách 

                Ulehčení řazení rychlostí — díky optimalizaci vůlí a snížení ztrát při tření značně zvyšuje plynulost při řazení rychlostí MGSB a AGSB. Kromě toho, zpevnění vůlí v olejovém čerpadle AGSB zajišťuje nominální tlak oleje, což také snižuje pravděpodobnost, že se objeví rázy a trhání při řazení rychlostí. 

                Snížení hluku a vibrací — zpevnění vůlí a regenerace ložisek značně snižuje hluk a vibrace při činnosti převodovky. 

                Zvýšení doběhu — díky ochranné struktuře, která udržuje hutnější olejovou vrstvu na povrchu dílů, automobil v neutrálním zařazení ztrácí daleko méně kinetickou energii na překonání třecího odporu. 

                Prodloužení životnosti — vrstva vytvořená na třecím povrchu a udržení hutného olejového filmu zásadně snižuje opotřebení a prodlužuje životnost agregátů. 

 

U hydraulických posilovačů řízení 

Ulehčení otáčení volantu – díky činnosti tribotechnického přípravku se regeneruje povrch (udržují se optimální vůle) třecích dílů rotorového nebo axiálního pístového čerpadla. To dovoluje zvýšit pracovní tlak v systému do nominálních ukazatelů a odstranit zatížení z řízení. 

U vysokotlakých palivových čerpadel 

Zvýšení výkonu motoru – tribotechnický přípravek regeneruje pracovní charakteristiky a prodlužuje životnost řadových palivových čerpadel, rozváděcích palivových čerpadel, hlavních palivových čerpadel v systémech Common Rail, systémů “Čerpadlo – tryska”. Odstranění opotřebení a optimalizace vůlí v plunžrových dvojicích a ve sdružených dílech dočerpávacích čerpadel dovoluje zajistit potřebný výstupní tlak a výsledkem je kvalitní rozstřik paliva. 

To zajišťuje zvýšení výkonu při současném snížení spotřeby paliva o 3-5%.13 

Snížení emisí škodlivých exhalací - díky zvýšení kvality spalování paliva se snižuje kouřivost a emise škodlivých exhalací opotřebených plynů spalovacích motorů u CO a CH až o 50%. 

Poznámky 

                Nedoporučuje se používat při mechanických poškozeních dílů a uzlů, konkrétně při prokluzování třecích spojek. 

                Usazeniny na dně nádoby jsou základním pracovním prvkem přípravků – jsou to mikročástice minerálů. Je velmi důležité pečlivě promíchat obsah lahviček před jejich použitím. (Barva usazeniny v závislosti na partii výrobku se může měnit od světle zelené po černou). 

                Předávkování při podání přípravku 1,5-2 krát není pro uzly a agregáty automobilů nebezpečné a neporušuje jejich činnost. 

                Přípravky nemají vliv na charakteristiky a stav dílů z kompozitních materiálů a technických pryžových výrobků. 

                Přípravky jsou kompatibilní s libovolnými typy kapalin pro transmise. 

                Přípravek “HPS” je určen pro obnovení pracovních charakteristik a prodloužení životnosti hydraulických posilovačů řízení automobilů, které byly vyrobeny do roku 2000 a pro ošetření při vzniku příznaků poruchy hydraulických posilovačů řízení automobilů, které byly vyrobeny po roce 2000 s výjimkou značek Mercedes-Benz a Range Rover. 

                Přípravek “AGSB” nespolupracuje s třecími spojkami převodovky, nemá vliv na jejich opotřebení a práceschopnost.