Atomium Reducer pro diferenciály atd..
Tribotechnický přípravek “Převodovka”
Katalogové číslo 121052
Určení
Tribotechnický přípravek “Převodovka“ je určen
pro ochranu před opotřebením, prodloužení
životnosti a obnovení charakteristik rozvodovek,
diferenciálů, samosvěrných diferenciálů,
viskózních spojek, spojek Haldex, převodovek
se zvýšeným třením a ostatních automobilových převodovek, u kterých se používá transmisní
kapalina jakéhokoliv typu.
Instrukce
Ošetření diferenciálů, rozvodovek, a ostatních mechanizmů se provádí následovně:
1.
Zahřejte mechanizmus na pracovní teplotu a při zatížení ho nechte běžet po dobu
15-20 minut.
2.
Vypněte motor automobilu.
3.
Pečlivě promíchejte lahvičku s přípravkem tak, aby se usazenina na dně rozptýlila
do celého obsahu kapaliny.
4.
Vlijte 1 lahvičku přípravku do mechanizmu přes běžný otvor pro nalévání. 1 lahvička stačí pro ošetření agregátů s objemem transmisní kapaliny od 0,7 do 2,2 litrů.
5.
Ihned po přidání přípravku jezděte s automobilem po dobu 20-30 minut v režimu standardního provozu.
Ihned po ošetření je možné automobil používat v běžném režimu.
Pro dlouhodobou činnost agregátu bez poruchy se doporučuje použít přípravek “Převodovka“ po každé plánované výměně kapaliny pro transmise.
Účinky
•
Snížení hluku a vibrací
•
Zvýšení doběhu
•
Prodloužení životnosti
Obsah | 80 ml |
---|
Tribopřípravky pro uzly a agregáty
Řada produktů pro osobní automobily byla vyrobena společností “Atomium” pro obnovení, spolehlivou ochranu a prodloužení životnosti funkčnosti:
automatických a mechanických převodových skříní,
převodovek,
systémů hydraulických posilovačů řízení,
vysokotlakých palivových čerpadel.
Tribotechnický přípravek spolupůsobí přímo s kovovými povrchy kontaktních zón dílů uzlů a mechanizmů. Účinek přípravku zahrnuje dvě etapy: očištění třecích povrchů od spáleného oleje, karbonu a oxidů a vytvoření nové ochranné struktury – pevnější a elastičtější. Nová vrstva částečně obnovuje rozměry a geometrii opotřebených dílů, optimalizuje vůle v třecích dvojicích a udržuje větší množství oleje. Vytváření vrstvy probíhá do té doby, než se teplota, tlak, vibrace a ostatní parametry dostanou do optimálního stavu.
Použití přípravků má řadu kladných účinků:
V automatických a mechanických převodových skříních, v převodovkách
Ulehčení řazení rychlostí — díky optimalizaci vůlí a snížení ztrát při tření značně zvyšuje plynulost při řazení rychlostí MGSB a AGSB. Kromě toho, zpevnění vůlí v olejovém čerpadle AGSB zajišťuje nominální tlak oleje, což také snižuje pravděpodobnost, že se objeví rázy a trhání při řazení rychlostí.
Snížení hluku a vibrací — zpevnění vůlí a regenerace ložisek značně snižuje hluk a vibrace při činnosti převodovky.
Zvýšení doběhu — díky ochranné struktuře, která udržuje hutnější olejovou vrstvu na povrchu dílů, automobil v neutrálním zařazení ztrácí daleko méně kinetickou energii na překonání třecího odporu.
Prodloužení životnosti — vrstva vytvořená na třecím povrchu a udržení hutného olejového filmu zásadně snižuje opotřebení a prodlužuje životnost agregátů.
U hydraulických posilovačů řízení
Ulehčení otáčení volantu – díky činnosti tribotechnického přípravku se regeneruje povrch (udržují se optimální vůle) třecích dílů rotorového nebo axiálního pístového čerpadla. To dovoluje zvýšit pracovní tlak v systému do nominálních ukazatelů a odstranit zatížení z řízení.
U vysokotlakých palivových čerpadel
Zvýšení výkonu motoru – tribotechnický přípravek regeneruje pracovní charakteristiky a prodlužuje životnost řadových palivových čerpadel, rozváděcích palivových čerpadel, hlavních palivových čerpadel v systémech Common Rail, systémů “Čerpadlo – tryska”. Odstranění opotřebení a optimalizace vůlí v plunžrových dvojicích a ve sdružených dílech dočerpávacích čerpadel dovoluje zajistit potřebný výstupní tlak a výsledkem je kvalitní rozstřik paliva.
To zajišťuje zvýšení výkonu při současném snížení spotřeby paliva o 3-5%.13
Snížení emisí škodlivých exhalací - díky zvýšení kvality spalování paliva se snižuje kouřivost a emise škodlivých exhalací opotřebených plynů spalovacích motorů u CO a CH až o 50%.
Poznámky
Nedoporučuje se používat při mechanických poškozeních dílů a uzlů, konkrétně při prokluzování třecích spojek.
Usazeniny na dně nádoby jsou základním pracovním prvkem přípravků – jsou to mikročástice minerálů. Je velmi důležité pečlivě promíchat obsah lahviček před jejich použitím. (Barva usazeniny v závislosti na partii výrobku se může měnit od světle zelené po černou).
Předávkování při podání přípravku 1,5-2 krát není pro uzly a agregáty automobilů nebezpečné a neporušuje jejich činnost.
Přípravky nemají vliv na charakteristiky a stav dílů z kompozitních materiálů a technických pryžových výrobků.
Přípravky jsou kompatibilní s libovolnými typy kapalin pro transmise.
Přípravek “HPS” je určen pro obnovení pracovních charakteristik a prodloužení životnosti hydraulických posilovačů řízení automobilů, které byly vyrobeny do roku 2000 a pro ošetření při vzniku příznaků poruchy hydraulických posilovačů řízení automobilů, které byly vyrobeny po roce 2000 s výjimkou značek Mercedes-Benz a Range Rover.
Přípravek “AGSB” nespolupracuje s třecími spojkami převodovky, nemá vliv na jejich opotřebení a práceschopnost.