Autodíly u nás prodávané lze dle ustanovení občanského zákoníku § 1837 a násl. zákona č. 89/2012 Sb. vrátit bez udání důvodu do 14 dní od zakoupení zboží. Tato lhůta začíná běžet dnem, kdy zákazník zboží převzal a končí dnem doručení vráceného zboží zpět do našeho obchodu.

Zboží musí být vráceno v originálním obalu, protože obal je součástí dodávky zboží a jsou na něm zpravidla uvedeny informace k aplikaci zboží. Obal musí být čistý a nijak nepoškozený a nepopsaný.

Peníze za takto vrácený díl budou zákazníkovi vráceny stejným způsobem, jako je zákazník poskytl obchodu (hotově, převodem na účet) a nebo dle dohody.  

Zboží u nás prodávané jsou zpravidla autodíly, které jsou určeny k montáži v odborném autoservisu.

Zboží vrácené do 14 dnů bez udání důvodu nesmí být použité, ani namontované na automobil. Má se za to, že pokud odborný servis shledal zakoupený autodíl shodný s původním dílem a namontoval ho, je tento díl správný tak jeho používáním vzniká standardní opotřebení dílu.

 

Některé autodíly, jako třeba originální díly, které nejsou v katalogu dostupné podle typu vozu a objednáváte je podle originálního čísla, nebo díly se špatnou manipulací, kde hrozí rozbití, jako například světla, plechy, kapaliny, baterie a podobně, nejdou vrátit a lze je vrátit jen po dohodě s managerem prodejny. To platí také třeba pro elektrické díly, jako třeba čidla, a podobně, kde není možné určit, jestli byl díl zapojen do elektrického systému vozu a tím nebyl poškozen.

 

Další možnost vrácení dílů je na tzv. Zálohu, neboli Vratný díl.

V katalogu se vyskytují položky, které mají u sebe poznámku, že obsahují vratný díl. Je to záležitost výrobců dílů a vrácený díl slouží buď k repasi a nebo se z něho vyrábí díl nový. Vyskytuje se to zejména u výrobce BOSCH, ale také u dílů, jako je poloosa a podobně. Pokud se tato poznámka u dílu vyskytuje, znamená to buď (to je dle výrobce a je potřeba pozorně číst poznámku), že díl se dá zakoupit za cenu, za kterou je nabízen a v případě, že vrátíte starý díl a ten je mechanicky nepoškozen a výrobce ho shledá jako v pořádku, vrátíme Vám dobropisem cenu za vratný díl. Tato cena je uvedena u vratného dílu v katalogu. Může to ale také znamenat, že se k ceně cena vratného dílu přičte a po vrácení starého funkčního dílu se Vám cena vratného dílu zdobropisuje. Postup je u každého výrobce jiný. Na vrácení vratného dílu počítáme čas 14. dní od doručení objednaného dílu. To, jestli vrácený díl odpovídá standardům rozhoduje výrobce. Až výrobce posoudí stav, my Vám dle jeho instrukcí vratný díl zdobropisujeme. Lhůta se neuvádí, zpravidla trvá cca 1. měsíc.

Vratný díl musí být čistý, bez náplní a v originálním obalu od nového dílu. Pokud jsou na novém díle nějaké záslepky a podobně, musí být přemontovány na vratný díl a vráceny s nimi. MUSÍ BÝT VRÁCEN V ORIGINÁLNÍ KRABICI od nového výrobku.

V sekci ke stažení najdete formuláře pro vrácení zboží, které si můžete stáhnout a se zbožím poslat. Urychlíte tím vyřízení celého případu.